Al bijna 5 weken hier in Amerika! - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Kaylee Swart - WaarBenJij.nu Al bijna 5 weken hier in Amerika! - Reisverslag uit Ridgewood, Verenigde Staten van Kaylee Swart - WaarBenJij.nu

Al bijna 5 weken hier in Amerika!

Door: Kaylee Swart

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

12 September 2014 | Verenigde Staten, Ridgewood

Hi Peeeepz,

Het is nu al weer bijna 5 weken dat ik hier in Amerika zit! De tijd gaat snel :O De afgelopen weken zijn erg druk geweest met de kinderen naar school brengen en andere activiteiten. Heb nu pas tijd om even een update te doen op m’n blog.

Mijn dagen beginnen vroeg om 6:30. Opstaan, kinderen aankleden/helpen aankleden, ontbijten en ontbijt voor de kinderen maken, kinderen hun tanden laten poetsen, hun bed op laten maken, haren doen en tassen klaarmaken voor school. Een uur later moet ik de deur al uit om de oudste naar school te brengen, dus alles moet optijd gebeuren, anders komen we te laat. Als de oudste op school is heb ik nog een klein uurtje met de jongste voordat hij naar school moet. Als beide kinderen op school zitten heb ik een kleine break. Even terug naar bed of naar de sportschool.

Rond het middag uur moet ik de jongste weer van school halen en hebben we samen lunch. Kinderen eten hier als lunch hele andere dingen als in Nederland. Kinderen krijgen hier kipnuggets, macaroni met kaas of iets van pannenkoekjes. Daarna is het tijd om een klein dutje te doen. Terwijl hij slaapt probeer ik huishoudelijke dingen te doen als, de kinderen hun was, kamers stofzuigen, vissenkom verschonen en noem het maar op.

Na dat alles is het om 2 uur weer tijd om de oudste te gaan ophalen. Als beide kinderen weer thuis zijn mogen ze even tv kijken en dan gaan we iets anders doen. Verstoppertje, met de poppen spelen, loomarmbandjes maken e.d.. En eventueel maak ik nog avond eten voor ze klaar, dat ligt er aan hoe laat de ouders thuis komen.
Ik ben ondertussen een beetje gewend aan de kinderen. Ze hebben af en toe hun ups en downs, maar dat heb ik zelf natuurlijk ook. Over het algemeen zijn het schatten van kinderen en vooral de jongste is een grote deugniet.

Ik heb vorige week mijn social security nummer gekregen, wat betekend dat ik nu officieel “legaal” ben in Amerika. Ook heb ik een bankaccount kunnen openen en heb ik me ingeschreven bij een sportschool. Ik heb vorige week een info avond gehad over school op Ramapo en heb me gisteren ingeschreven voor een afterschool class. Of terwijl ik ben helemaal gesettled :). Het enige wat ik nu nog moet doen is m’n rijbewijs aanvragen. Hiervoor moet ik een schriftelijke en een visuele test afleggen en dan krijg ik een New Jersey License.

Ook heb ik de afgelopen weken wat leuke dingetjes gedaan. Ik heb een nieuwe au pair ontmoet, Aldi, die letterlijk aan het einde van de straat woont. We hebben samen een ijsje gehaald bij Ben&Jerry’s en hebben daarna in het parkje gezeten. Ook heb ik meerdere keren een Starbucks gehaald met Matilda en gewoon wat gekletst. Samen met Matilda ben ik naar target geweest om te kijken voor wat decoraties voor in m’n kamer als we verhuisd zijn. Dan kan ik het een beetje mijn eigen maken om het toch net wat meer als thuis te voelen. En ook ben ik met Svenja meerdere malen naar de sportschool gegaan voor wat groepslessen.
Vorige week zondag ben ik met Cynthia, Svenja & Henrike naar het pannenkoekenhuis gegaan in Ridgewood. Ze staan erg bekend om hun goede gigantische pannenkoeken. En goed dat ze waren! Daarna zijn we naar een grote shoppingmall geweest.

Aankomende zondag heb ik waarschijnlijk weer een meeting met alle meiden en hun families. Dus daar kijk ik erg naar uit. Alle meiden zijn erg lief en we kunnen het goed met elkaar vinden.

Ondanks alle up en downs met de kinderen heb ik het erg naar m’n zin hier en kijk ik uit naar de rest van het jaar :).

xxxx

  • 12 September 2014 - 22:23

    Desiree :

    Fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je een aantal meiden hebt ontmoet waar je goed mee overweg kan. Gelukkig dat het zo goed gaat en dat je je op je gemak voelt bij dit gezin.
    Veel plezier en succes met het uitzoeken van de spulletjes voor je nieuwe kamer en maak er jou eigen ding van waar je lekker op je gemak kunt zijn.

    Tot de volgende blog...!!!

    Groetjes Desiree
    Xxx

  • 12 September 2014 - 22:43

    Ramona:

    Lieve lieve kaylee,
    Ik ben ontzettend trots op jou! Je zal fantastische en minder leuke momenten beleven, maar op deze manier doe je zoo veel levenservaring op!! En alle ervaringen zullen jou nog sterker maken en nog wijzer;) ;) iedere dag vraagt levi hoe laat het in Amerika is...en santi loopt naar de laptop en roept kayle! !!! Misschien zondag skype?? Hele dikke knuffel van myn jongens en mij xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

Actief sinds 27 April 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 9853

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 11 Augustus 2015

Au pair in Amerika

Landen bezocht: